Programare in service 0721 51 51 51Acest numar de telefon este disponibil pentru informatii si comenzi plasate de catre operatorii nostri.

Eticheta UE

Explicatia etichetei UE pentru anvelope:

Noua eticheta UE pentru anvelope ofera informatii importante privind siguranta si caracteristicile ecologice ale unei anvelope. Ca si eticheta referitoare la consumul de energie de pe aparatele de bucatarie, eticheta UE pentru anvelope faciliteaza comparatia intre anvelope in functie de aderenta pe carosabilul ud, eficienta din punctul de vedere al consumului de combustibil si nivelul de zgomot. Explorati linkurile urmatoare pentru a afla mai multe detalii.
Unde pot gasi eticheta UE pentru anvelope?

Din Noiembrie 2012, toate anvelopele noi vor afisa un abtibild UE pe anvelopa. Daca nu il puteti gasi pe anvelopa, intrebati distribuitorul, deoarece acesta este obligat sa va furnizeze aceasta informatie. Indicatorii UE sunt afisati pentru fiecare anvelopa de pe site-ul nostru.

  • EFICIENTA DIN PUNCT DE VEDERE AL CONSUMULUI DE COMBUSTIBIL:

Stiati ca anvelopele sunt responsabile pentru consumul a pana la 20% din combustibilul utilizat de vehiculul dvs.? Alegand anvelope cu un nivel ridicat de eficienta din punctul de vedere al consumului de combustibil, veti putea parcurge mai multi kilometri la fiecare umplere a rezervorului si veti produce mai putine emisii de CO2.

De ce este o anvelopa eficienta din punctul de vedere al consumului de combustibil?

Pe scurt, anvelopele eficiente din punctul de vedere al consumului de combustibil necesita mai putina energie pentru a rula. O anvelopa care ruleaza cu usurinta necesita mai putin combustibil, deoarece se consuma o cantitate mai mica de energie prin frecare si caldura. Poate ati auzit despre anvelopele cu „rezistenta scazuta la rulare”, care, in esenta, inseamna acelasi lucru.

Cum se noteaza eficienta din punct de vedere al consumului de combustibil?

Eficienta din punct de vedere al consumului de combustibil este notata de la A la G, pe o scara de culori. 
A (verde) = clasa de randament maxim al consumului de combustibil 
G (rosu) = clasa de randament minim al consumului de combustibil 
Clasa D nu este utilizata pentru autoturisme.

Ce inseamna aceasta clasificare

Diferenta dintre clasa A si clasa G ar putea insemna o reducere de pana la 7,5% a consumului de combustibil. In termeni reali, daca alegeti anvelope din clasa A in locul unor anvelope din clasa G ati putea economisi peste 6 litri de combustibil la fiecare 1.000 km.* 
La un pret mediu al benzinei de 1,50 euro pe litru, acest lucru inseamna o economie de peste 300 Euro de-a lungul duratei de viata a anvelopelor.* 
Nu uitati, veti reduce si impactul asupra mediului!

* In conditiile urmatoare: un consum mediu de 8 litri/100 km, un pret al combustibilului de 1,50 Euro/litru si un randament kilometric mediu al anvelopei de 35.000 km

Ce alti factori influenteaza eficienta din punct de vedere al consumului de combustibil?

Pentru a avea maximum de eficienta din punct de vedere al consumului de combustibil, asigurati-va ca anvelopele sunt umflate corect. Presiunea scazuta a anvelopei creste rezistenta la rulare si afecteaza capacitatea de aderenta pe carosabilul umed. Greutatea vehiculului si stilul dvs. personal de sofat pot, de asemenea, sa exercite o mare influenta. Sofatul eficient din punctul de vedere al consumului de energie sau „sofatul eco” poate reduce semnificativ consumul de combustibil.

* In conditiile urmatoare: un consum mediu de 8 litri/100 km, un pret al combustibilului de 1,50 Euro/litru si un randament kilometric mediu al anvelopei de 35.000 km

Valorile afisate pe eticheta au doar caracter ilustrativ. Valorile pentru o anumita gama/dimensiune de anvelope pot varia.

  • ADERENTA PE CAROSABIL UMED

Aderenta pe carosabilul umed este un factor important de luat in considerare in momentul alegerii unor anvelope noi. Anvelopele cu grad mare de aderenta pe carosabilul umed 

Ce este aderenta pe carosabilul umed?

„Aderenta pe carosabilul umed” este capacitatea de a adera la drum in conditiile unui carosabil umed. Clasamentul UE se axeaza doar pe un singur aspect al aderentei pe carosabil umed – performanta de franare pe carosabil umed a anvelopei.

Cum se evalueaza aderenta pe carosabil umed?

Aderenta pe carosabil umed este evaluata de la A la F: 
A = clasa cea mai ridicata
F = clasa cea mai scazuta
Clasele D si G nu sunt utilizate pentru autoturismele.

Ce inseamna aceasta clasificare

Intr-o situatie de urgenta, cativa metri inseamna foarte mult. In cazul unui autoturism care aplica frana totala la 80 km/h, un set de anvelope de clasa A vor frana cu pana la 18 m mai repede decat un set de anvelope de clasa F. *

Nota: In timp ce conduceti masina, respectati intotdeauna distantele de oprire recomandate.

*In cazul masuratorii conform metodelor de testare prevazute de Regulamentul CE 1222/2009. Distantele de franare pot varia in functie de conditiile deplasarii si de alti factori de influenta.

  • NIVELUL DE ZGOMOT

Anvelopele contribuie la zgomotul produs de un autovehicul in trecere. Alegerea unei anvelope dintr-o clasa buna ca nivel de zgomot va reduce impactul conducerii vehiculului asupra mediului inconjurator.

Ce se masoara prin clasele de nivel de zgomot

Clasamentul UE masoara emisiile externe de zgomot ale anvelopei, in decibeli.

Clasa de zgomot

Deoarece pentru multe persoane valorile exprimate in decibeli sunt necunoscute, clasa de zgomot este, de asemenea, afisata. Acesta clasifica anvelopele in functie de viitoarele limite de zgomot pentru anvelope la nivel european.

  • O unda neagra: Silentios (3 db sau mai mult sub viitoarea limita europeana)
  • Doua unde negre: Moderat (intre viitoarea limita europeana si 3 db sub aceasta)
  • Trei unde negre: Zgomotos (peste viitoarea limita europeana)

Ce inseamna aceasta clasificare

Nivelurile in decibeli sunt masurate pe o scara logaritmica. Acest lucru inseamna ca o crestere cu doar cativa decibeli reprezinta o diferenta uriasa la nivel de zgomot. In realitate, o diferenta de 3 db dubleaza zgomotul exterior produs de anvelopa. 
Ganditi-va la miile de masini aflate pe drum in fiecare zi. Daca alegem cu totii anvelope cu o clasa de zgomot redus, va imaginati cat de linistite ar fi orasele noastre? 

Trebuiesc luate in considerare si testele independente efectuate de catre organizatiile automobilistice si publicatiile de top din Europa si care contin peste 18 criterii de testare grupate in 7 categorii, cele mai importante fiind pe langa cele de mai sus rezistenta la uzura (numarul de km parcursi cu anvelopa) si evident pretul.

Cele mai importante institutii independente din Europa sunt:

Autobild - rezultate teste http://www.autobild.de/ratgeber/reifen/





Dunlop
Hankook
Goodyear
Bridgestone
Michelin