Programare in service 0721 51 51 51Acest numar de telefon este disponibil pentru informatii si comenzi plasate de catre operatorii nostri.

Sistemul de franare

  • Inlocuit placute de frana - punte - 100 lei Autoturism / 150 lei SUV - Cargo
  • Inlocuit discuri de frana + placute punte - 200lei Autoturism /250 lei SUV - Cargo
  • Interventie tester pentru frana de parcare electronica - 50 lei Autoturism / 50 lei SUV - Cargo
  • Inlocuire saboti frana - 130 lei Autoturism / 150 lei SUV - Cargo
  • Inlocuire tamburi frana - 100 lei Autoturism / 120 lei SUV - Cargo
  • Inlocuire cilindru frana - 70 lei Autoturism / 70 lei SUV - Cargo
  • Inlocuire etrier frana - 70 lei Autoturism / 90 lei SUV - Cargo
  • Inlocuire cablu frana de mana - 100 lei Autoturism / 150 lei SUV - Cargo
  • Inlocuire pompa servo - 200 lei Autoturism /250 lei SUV - Cargo
  • Inlocuire racord frana - 70lei Autoturism / 80 lei SUV - Cargo
  • Inlocuire garnituri etrieri - 110lei Autoturism / 130 lei SUV - Cargo

Preturile includ TVA si sunt orientative. Tariful pentru manopera difera in functie de marca, model si motorizare.

Pentru un calcul cat mai exact completeaza formularul de cerere oferta

reparatii frane bucuresti berceni Reparații Sistem de Frânare Brașov - AutoChelu Service Premium

Franele auto sunt fara indoiala cel mai important element al masinii noastre. Pentru ca este mult mai important sa te opresti, decat sa accelerezi. Nu degeaba, daca nu ai frane bune nu poti circula pe strada, nu poti obtine inspectia tehnica periodica si risti sa ramai fara certificatul de inmatriculare. Din pacate, Romania nu sta deloc bine la capitolul acesta si foarte multi soferi circula cu automobile in stare precara.

Elementele sistemului de franare

Orice autovehicul are un sistem de franare compus din mai multe elemente. Pompa de franare este "creierul" sistemului de unde pleaca totul. Pompa este una hidraulica, deoarece toate masinile moderne au servo-frana care inlocuieste vechiul sistem clasic. Pompa are un rezervor de lichid si un modul de ABS care controleaza fluxul lichidului prin conducte.

De la pompa pleaca conducte catre toate cele 4 roti. Dupa conducte urmeaza racordurile flexibile, furtunurile de frana, care leaga etrierele de tevi. Mai avem etrierele in care intra placutele de frana, placute care, la randul lor, apasa pe discul de frana. In caz ca avem frane pe tamburi, discurile si placutele vor fi inlocuite de tamburi si saboti. Ultimul, dar cel mai important, lichidul de frana.

Ce elemente sunt consumabile?

In cadrul sistemului de franare avem elemente permanente si elemente consumabile. Adica piese care necesita inlocuire si piese care, teoretic, au o durata de viata similara cu cea a vehiculului. Consumabile sunt in primul rand lichidul de frana, dupa care placutele si discurile.

Placutele de frana sunt piesele care compun sistemul de franare cel mai des inlocuite de soferi. Placutele sunt facute dintr-un suport metalic dur, din otel, pe care este lipita suprafata de frecare, asa-zisele ferodo-uri. Suprafata de frictiune apasa pe discul de frana si asa se opreste automobilul.

Si discurile de frana sunt consumabile, deoarece, cam la doua schimburi de placute, se face si un schimb de discuri. Discurile de frana fie se ovalizeaza si fac ca volanul sa tremure, fie, pur si simplu, isi pierd din grosime din cauza uzurii si nu mai franeaza corespunzator. Exista si cazuri, rare ce-i drept, de discuri de frana crapate, ce reprezinta un real si imediat pericol daca nu sunt schimbate.

Consumabil este si lichidul de frana. Din pacate, multi soferi nu fac niciodata un schimb al lichidului de frana, ceea ce este o greseala. Lichidul de frana absoarbe umezeala, ceea ce-l face sa fiarba foarte usor la caldura, fapt ce duce la efectul de "frana moale". Lichidul de frana trebuie schimbat de fiecare data cand schimbam si discurile.

Se schimba vreodata tamburii si sabotii?

Automobilele mai vechi sau cele actuale, fara veleitati in domeniul performantei, au pe puntea spate frane cu tamburi. Singurul avantaj al acestui tip de frane este ca are o durata de viata mai mare ca cea a discurilor si placutelor. Fiind un sistem inchis in tambur, sabotii nu au treaba cu ploaia, umezeala si praful, ceea ce le prelungeste viata. Insa si tamburii se schimba. De obicei se schimba in acelasi timp, sabotii cu tamburii. Asta se poate intampla destul de rar, cam la 4 schimburi de placute de frana sau si mai rar.

Ce se strica prima oara la sistemul de franare?

Sistemul de franare este pus la grea incercare in Romania, mai mult ca in oricare alta tara. Daca pe afara exista autostrazi chiar si in marile orase, la noi totul se bazeaza pe aglomeratie si infrastructura la pamant. Ceea ce duce la franari extrem de dese si total neasteptate. Placutele de frana nu se strica, ci se inlocuiesc, de cele mai multe ori, mai repede decat termenul indicat de producator.

De stricat, se strica discurile de frana. Adica se ovalizeaza repede. Fie ca circuli cu masina pe timp de ploaie, franezi brusc si intri intr-o balta sau pasaj cu apa mare, ceea ce duce la o schimbare brusca de temperatura a discului incins. Sau, pur si simplu, franezi si dai cu roata intr-o groapa. Asa ajungi cu discuri de frana abia montate, fara nicio uzura vizibila, sa le arunci ca s-au ovalizat si tremura volanul tare cand franezi.

Se mai strica si furtunele sau conductele de frana. Mai ales la masinile vechi la care cauciucul furtunelor a crapat si conductele au ruginit.

Cum functioneaza franele masinii noastre?

Automobilul nostru se opreste atunci cand calcam pedala de frana datorita fortei hidraulice. Pe vremuri, franele erau pe cablu, iar soferul trebuia sa apese extrem de tare ca sa incetineasca masina. Acum, aceasta forta este mult micsorata datorita lichidului de frana care este lichid hidraulic care umple conductele de la pompa la etrier.

Cand apasam pedala de frana, pompa impinge lichid spre conducte, conducte care deja au lichid in ele si sunt pline. Asadar e nevoie doar de o forta mica pentru a exercita franarea, lichidul impingand un piston din etrier care impinge la randul sau placutele pe discul de frana.

Probleme ale sistemului de franare

In cazul in care nu inlocuim timp indelungat lichidul de frana, acesta capteaza apa din umezeala si se amesteca cu apa. Chiar daca este in cantitati mici, apa odata intrata in lichidul de franare va duce la efectul numit "frana moale". Cand franam violent, temperatura din etriere este uriasa, iar acest lucru face ca temperatura lichidului din conductele de frana, in apropierea rotii, sa treaca de 100 de grade Celsius. Un lichid de franare bun, nu va fierbe, dar daca este amestecat cu apa, aceasta va fierbe si vor aparea bule de aer in instalatie. Aerul, spre deosebire de lichid, se poate comprima. Si asa apare acest fenomen de pedala moale, cand apasam pedala si masina nu franeaza.

Restul de probleme sunt usor de depistat si de reparat. De exemplu, daca exista erori la sisteme electronice care asista franarea, gen ABS sau ESP, vom avea un martor aprins in bord. Daca se uzeaza placutele sau discurile, vom auzi zgomote si se poate vedea chiar cu ochiul liber. Cat despre conducte si furtune, atunci cand mergem in service pentru revizii uzuale, trebuie sa ni se verifice si aceste elemente.

Cert este ca sistemul de franare ne va servi oricand, fara probleme, atata timp cat avem grija de el. Si orice sofer trebuie sa-si dea seama ca sunt cateva elemente, mentionate mai sus, pe care trebuie sa le inlocuim la termen daca vrem sa franam in siguranta mereu.





Dunlop
Hankook
Goodyear
Bridgestone
Michelin